دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۰ مرکز برتر دارد

به گفته خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محسن محمدزاده معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی درون نشست خبری که صبح امروز درون ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی درون اجرای طرح سطح‌بندی و ارزیابی مراکز علمی کاربردی خود درون سطح کشور از نظر کیفی شاهد رشد و ارتقای سطح کیفی و علمی بود. 

وی افزود: درون ارزیابی و سطح‌بندی مراکز دانشگاهی از سال گذشته تا به امروز شاهد افزایش کیفی بسیاری از مراکز بوده‌ایم. به طوری که درون سال ۹۷ ، ۲۰ مرکز ما درون سطح دو قرار داشتند و ۴۳۴ مرکز دیگر درون سطح ۳ بودند. درون حالی که ۴۸ مرکز دیگر این دانشگاه درون سطح ۴ قرار داشتند. 

محمدزاده اضافه کرد: خوشبختانه درون سال ۹۸، درون سطح ‌بندی و ارزیابی که انجام داده‌ایم شرایط کیفی مراکز ما نسبت به سال گذشته افزایش رو به رشدی داشته هست؛ به طوری که ۲۳۰ مرکز درون سطح دو قرار گرفتند و ۲۴۸ مرکز درون سطح ۳ بوده و درنهایت ۴۰ مرکز درون سطح ۴ قرار دارد. 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: مراکزی که درون طی دو سال گذشته نتوانستند از سطح ۴ به سطح بالاتر ارتقا پیدا کنند به آنها مجوز پذیرش دانشجو داده نمی‌شود. این درون حالی هست که تعداد ۲۶ مرکز علمی کاربردی درون سطح ۳۲ استان کشور شایسته تقدیر شدند به طوری که از هر ۲۰ مرکزی که درون هر استان وجود دارد یک مرکز انتخاب شده هست. 

وی افزود: درون میان مراکز علمی کاربردی ۴۸۳ مرکز مشارکت فعال و خوبی را طی ارزیابی که انجام دادیم داشته‌اند که درواقع می‌توان گفت ۹۳ درصد مراکز  علمی کاربردی ما نسبت به سال گذشته درون مشارکت‌های علمی رشد داشته‌اند و ۳۵ مرکز دیگر نیز که شامل ۷ درصد از دانشگا‌های ما می‌شود از مشارکت کمتری برخوردار بوده هست. 

محمدزاده ادامه داد: درون سطح‌بندی مراکز دانشگاه علمی و کاربردی سامانه‌های هر مرکز منبع اصلی ارزیابی دانشگاه هست به طوری که ۵۱ درصد سطح‌بندی براساس اطلاعات سامانه‌ها و ۴۹ درصد دیگر از گزارشات مراکز  آموزشی انجام شده هست. از طرفی باید بگویم ۷ درصد باقی مانده نیز به صورت تلفیقی و راستی‌آزمایی محاسبه شده هست. 

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارزیابی دو ساله مراکز دانشگاهی علمی کاربردی گفت: درون ارزیابی و سطح‌بندی که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شده هست ۵۳۲ مرکز درون سال ۹۷ مشارکت جدی درون برنامه‌های  این دانشگاه داشته‌اند. ولی متاسفانه درون سطح‌بندی مراکز دانشگاهی مرکزی که دارای سطح یک باشد نداشته‌ایم. این درون حالی هست که امتیازات ازبرای هر واحد دانشگاهی براساس نمره سطح درون نظر گرفته شده بود. 

محمدزاده  افزود: درون سطح‌بندی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی ازبرای دوره آموزشی ما ۷ نشان و ۱۷ نشانگر درون نظر گرفته بودیم ولی درون امور مدرسان نیز این سطح‌بندی براساس ۴ ملاک و ۱۳ نشانگر انجام شده بود به طوری که به طور متوسط ۷ ملاک و ۳۶ نشانگر ازبرای هر مرکز درون نظر گرفته شده بود. 

وی ادامه داد: درون قسمت امور مالی نیز ازبرای سطح‌بندی ۴ ملاک و ۱۶ نشانگر، درون قسمت فعالیت‌های دانشگاهی نیز ۴ ملاک و ۸ نشانگر و درنهایت درون قسمت دانشجویان ۱۴ ملاک و ۳۲ نشانگر وجود داشت که به طور کلی ۱۷۹ نشانگر ارزیابی ازبرای سطح‌بندی دانشگاه‌ها درون نظر گرفته شده بود. 

محمدزاده درباه ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما درون این ارزیابی اشاعه فرهنگ و توجه به کیفیت آموزشی هست که سبب می‌شود مراکز رقابتی سالم را درون میان خود داشته باشند. این درون حالی هست که مدیریت مرکز دوره‌های آموزشی، مدرسان مرکز، فضا، قسمت اداری و مالی، دانشجویان و دانش‌آموختگان، امکانات و تجهیزات و درنهایت فناوری از عوامل اصلی ارزیابی بوده هست. 

انتهای پیام/

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *